Tara Grbčić 16/07/2019

5 razloga zbog kojih se zaposlenici zadržavaju na svom radnom mjestu

Iskustvo zaposlenika
Iskustvo zaposlenika
6 min. čitanja 4

Jedan od najvećih izazova s kojim se kompanije danas susreću je kako pronaći i zadržati kvalitetne zaposlenike.

Iako svi često pričaju u korisničkom iskustvu, rijetko kada se taj pojam odnosi na interne korisnike, odnosno rijetko kada se priča o EX-u, iskustvu zaposlenika koje nužno utječe na ovaj izazov.

Zaposlenici su isto korisnici, oni koriste sustave, alate i informacije kompanije za koju rade. Kompanije često smatraju da je motivacija ili zadovoljstvo djelatnika vezano isključivo uz plaću ili radno vrijeme, iako je možda to nekad bilo tako, stvari su se drastično promijenile.

Nove generacije zaposlenika imaju potpuno nove potrebe, a naglasak novog oblika EX-a upravo je na prepoznavanju individualnih potreba zaposlenika. Sve više kompanija radi na tome da se prikaže kao poželjan poslodavac, ističući razne benefite koje zaposlenik dobiva, no iskustvo pokazuje da to u praksi rijetko kada bude prilagođeno individualcima.

Već smo pisali o tome što je EX i kako transformirati kompaniju u tom smjeru, tako da u ovom članku nećete naći statistike, istraživanja ili definicije. Kao poslovna trenerica u posljednjih nekoliko godina imala sam priliku na radionicama pričati s tisućama ljudi (zaposlenika) i čuti iz prve ruke što je za njih iskustvo zaposlenika i koji su presudni faktori koji ih privlače ili zadržavaju na nekom radnom mjestu.

Pa što oni kažu?

Slušajte nas

Jedan od ključnih faktora koji utječe na zadovoljstvo djelatnika svakako je uvažavanje njihove povratne informacije. Ovo je posebno naglašeno u industriji kontaktnih centara i na radnim mjestima koja imaju direktan kontakt s korisnicima. Ono što djelatnici “prve linije” primijete u tjedan dana, obično tek u roku od godine do dvije dođe do uprave. Kada bi kompanije imale razvijen sustav davanja povratnih informacija, djelatnici bi osjećali da imaju važnu ulogu u poslovanju, da zaista rade na korisničkom iskustvu jer imaju ulogu uha kompanije, i naravno, osjećaj razvoja, kako sebe tako i kompanije.

Razvijajte nas

Svi mi radimo kako bismo si omogućili egzistenciju i plaća je pritom jako važna, no plaća je kratkoročna motivacija. Ono što zaposlenike dugoročno motivira je prilika da napreduju, razvijaju se, steknu nova znanja i vještine jer su to čimbenici koji grade osobu za cijeli život. Ulaganje u edukaciju djelatnika često je i glavni faktor zbog kojeg netko odlučuje ostati uz kompaniju. Kada  zaposlenik vidi da ga njegov nadređeni želi razvijati onda to doživljava kao priliku da pruži više. Ono što je ključno po pitanju razvoja djelatnika je prepoznati u kojoj je razvojnoj fazi svaki djelatnik, koje su njegove jake strane i u kojem području ima najviše potencijala te naravno uvijek razgovarati s djelatnicima kako bismo provjerili jesmo li dobro odredili smjer u kojem djelatnika treba razvijati.

Poštujte naše različitosti

Iako svi vole napredovati i dobivati titule, jako je bitno da pozicija na koju djelatnik dolazi bude prilagođena njegovim potencijalima i aspiracijama. Često vidim situacije u kojima najbolji prodavač iz odjela postaje voditelj tog istog odjela. Iako je ta osoba imala izvanredne prodajne vještine ne mora značiti da ima i smisla za vođenje ljudi ili odjela. Ključno je prepoznati smjer u kojem bi zaposlenik mogao ostvariti svoj puni potencijal, provjeriti kompetencije potrebne za novo radno mjesto i omogućiti zaposlenicima da i sami procijene gdje misle da mogu najviše doprinijeti. Svatko je poseban na svoj način i to je predivno. Počnimo slaviti različitosti i prestanimo sve djelatnike jednog tima ili odjela svrstavati “u isti koš”.

Samo iskreno

Transparentna komunikacija iznimno se cijeni, a djelatnici koji komuniciraju s korisnicima ponekad imaju osjećaj da velik broj informacija doznaju tek od samih korisnika zbog čega se ne osjećaju uvaženo. Komunicirajte otvoreno sa svojim zaposlenicima, dajte im sve potrebne informacije za njihovo radno mjesto (ne trebaju baš ulaziti u strategiju uprave), omogućite im pristup svim novostima u kompaniji i otvoreno komunicirajte ciljeve. Kao što sam već spomenula, različiti smo, nekom je dovoljno samo “što?” treba napraviti, dok je nekima potrebno i “zašto?”, i “kako?” do toga.

I u konačnici - budite ljudi

Sjetite se uvijek sebe na nekom random mjestu na kojem se niste snašli, pokušajte se staviti u cipele djelatnika, pokušajte razumjeti! Ponekad s pozicijom ili titulom zaboravimo da je to samo poslovna uloga i toliko težimo rezultatima i ostvarenju zadataka da zaboravimo na ljude. Budite ljudi prema ljudima, to je sve!

Autor

Tara Grbčić

Trenerica poslovnih vještina i savjetnica za uspostavu i razvoj kontaktnih centara

Tara je diplomirana novinarka, poslovna trenerica i savjetnica za kontaktne centre s višegodišnjim iskustvom u vođenju i educiranju prodajnih timova. Usmjerena je na razvoj vještina djelatnika u bankarskom sektoru, turizmu i telekom industriji. Obožava dijeliti iskustva i pisati, a najveći fokus stavlja na motivaciju djelatnika, razvoj kontaktnih centara i korisničko iskustvo. Obožava dobar film, seriju, kvalitetno druženje uz kavu s puno prijatelja i naravno - shopping!