Tin Kadoić 09/10/2018

Tipičan ciklus prototipiziranja u 3 koraka

Korisničko iskustvo
Korisničko iskustvo
0

Sve veći broj dizajnera redovito prototipizira, a sve ih je više zainteresirano za uključivanje faze prototipiziranja u svoj proces dizajna. Potpuno opravdano – izrada prototipa je snažan alat za brzo istraživanje novih rješenja proizvoda. Može znatno ubrzati proces kod uvježbanih timova, ali često može poći i krivim putem. Istražimo kako brzo i uspješno, kako ih predstaviti klijentima, kako upravljati očekivanjima i na kraju, kako uspješno surađivati izbjegavajući uobičajene klopke.

U Five & Shoutemu, agenciji za razvoj posebno dizajniranih rješenja za mobitele i platformi za izradu aplikacija u kojoj radim, naš radni proces se znatno izmijenio od 2007. godine kada je pokrenut posao. Tada se naš proces razvoja vrtio oko dokumenata, preciznije, oko detaljnih pisanih specifikacija i tablica. Vrlo često, rad samo s pisanim specifikacijama, rezultirao je sporim procesom punim nepotrebnih koraka jer su uvijek postojale stavke podložne interpretaciji. Na primjer, jedan red specifikacije mogao se prevesti u jedan feature, ali isto tako i u cijelo iskustvo sastavljeno od nekoliko ekrana, featurea i korisničkih priča.

"Dvosmislenost koja nedvojbeno slijedi pisanu riječ je izvrsna u umjetnosti, no potencijalno ozbiljan problem pri izradi digitalnih proizvoda. "
nepoznat autor

Otada, naš se proces drastično izmijenio – koristimo prilagođen pristup koji kombinira Lean i Agile metode za UX design: provodimo istraživanje koje rezultira konceptom, prolazimo kroz nekoliko iteracija koristeći prototipove, iscrpne sesije korisničkog testiranja, učimo temeljem saznatog i ponavljamo po potrebi. To nije recept koji će nužno funkcionirati svima, no nakon godina isprobavanja i testiranja, ovaj nam proces omogućava stvaranje korisnih proizvoda koji oduševljavaju korisnike, a također i učinkovito upravljanje resursima i budžetima.

Tipičan ciklus prototipiziranja u 3 koraka

Bez potrebe za pretjeranim kompliciranje, uočili smo da tipičan projekt započinje sa sljedeća tri koraka.
Uz dovoljno predprodukcije i uključivanje pravih ljudi u svakoj fazi, na putu ste prema uspjehu:

1. Istraživanje

Započnite istraživanjem – saznajte sve o korisniku, analizirajte podatke, postojeće proizvode i usluge i napravite analizu konkurencije. Duljina ove faze može varirati ovisno o količini postojećih podataka i zrelostu proizvoda (i tima u pozadini).

2. Design Sprint

Započnite projekte s dediciranom radionicom na lokaciji klijenta na koju pozovite sve ključne dionike. Kroz ovaj petodnevni proces Design Sprint pokriva istraživanje, ideaciju , skiciranje, izradu prototipa i na kraju, testiranje. Ovaj su proces snažno promovirali  Google Ventures Design Studio, iako su originalni začetnici IDEO i Institute of Design na Stanfordu. Empirijom smo naučili da proizvodnja nečeg opipljivog što ranije moguće pomaže u usklađivanju s idejama klijenta i validiranju inicijalnih koncepata. To je ukratko kako savladati ovaj korak.

3. Dizajn

Sprint je intenzivan, ali iznimno nagrađujuć tjedan nakon kojeg slijedi tipičniji proces dizajna s dediciranim fazama korisničkog iskustva i vizualnog dizajna. U obje ove faze naši dizajneri kreiraju prototipove, grade na prethodnima i proširuju ih slijedovima, featureima i UI dizajnom.

Nije neuobičajeno da u ovoj fazi stvorimo najmanje tri do četiri prototipa. Iako je to cool i sve, istražimo što potencijalno može poći po krivu – gdje prototipovi usporavaju tim, daju prevelika obećanja i u konačnici  ne uspijevaju.

Autor

Tin Kadoić

Direktor dizajna u Airbnbu

Kao Hrvat koji živi u San Franciscu, teži svijetu u kojem je moguće pripadati gdje god se zatekneš. Ključan je član europskog ogranka IxDA (Interaction Design Association) i sudjeluje u pokretanju i mentoriranju novih ogranaka i voditelja koji djeluju u lokalnim zajednicama. Prethodno je vodio odjel dizajna iskustva (Experience Design) za SYPartners, Five i Brlog te je predavao na zagrebačkom Studiju dizajna.