Branka Šagovac 22/09/2018

Proslavite rezultat

Služba za korisnike
Služba za korisnike
2 min. čitanja 0

Zašto početak dana ne bi krenuo proslavom dobrog rezultata?

Uobičajen početak radnog dana voditelja tima u kontaktnom centru započinje analizom rezultata prethodnog perioda. Pregledavaju se izvještaji. Koliko je kontakata obavljeno, gdje je tim spram zadanog cilja. Trebamo znati u svakom trenutku gdje se nalazimo tj. kakav nam je učinak. Što danas možemo učiniti da budemo još bolji? I onda kreće akcija: provjera kvalitete, feedback, treninzi, mentoring... Fokus je na poboljšanju i rješavanju problema. I to je u redu. Težimo ka što boljem rezultatu.

No, zašto početak dana ne bi krenuo proslavom dobrog rezultata?

Kada kroz izvještaje pratimo realizaciju spram zadanih ciljeva, prvi korak koji ćemo napraviti je poboljšati ono što je ispod cilja. Sve što je realizirano unutar ili iznad cilja očekujemo i podrazumijevamo. I nažalost tako izostaje pohvala, a pohvala je jedan od važnijih motivatora i pokretača. Ako je  u vašem poslovnom okruženju poželjan pozitivan stav, onda to pokažite primjerom. Pohvalite dobar rezultat!

Možda ste imali priliku čuti da su neki zaposlenici nezadovoljni, ali o tome ne žele pričati otvoreno, nego među sobom komentiraju da se njihov trud i rad ne primjećuje te da, koliko god oni radili dobro, većinom slušaju kritike. Ako to zanemarimo, može preokrenuti razvoj tima u neželjenom smjeru: pad produktivnosti, nezadovoljstvo, smanjenje zainteresiranosti vaših zaposlenika koji će se polako ali sigurno sve više zatvarati u demotivirajuću dnevnu kolotečinu. Sigurna sam da ovakvu radnu atmosferu ne želite i ne podržavate.

Sada ne bih htjela pisati detaljnije o metodama motivacije pojedinog djelatnika jer tu naravno trebamo imati u vidu puno drugih faktora koji utječu na motivacijski pristup. I ne uzimam u obzir ekstremne slučajeve gdje je poslodavcu takav zaposlenik možda neisplativ.

Radi se o motivaciji cijelog tima, o osiguravanju dobre atmosfere, a poruka koju ćete poslati je neprocjenjiva – primjećujemo, cijenimo i slavimo dobar rezultat!

Višestruka je korist od javne pohvale. Nabrojat ću nekoliko važnijih:

  • Pozitivna i poticajna atmosfera na poslu (Tko ne bi volio raditi u takvom okruženju?)
  • Pohvala kao primjer uspješnosti (Tko je, što i kako napravio da dođe do izvrsnog rezultata?)
  • Imidž vašeg odjela (I ja bih želio raditi u tom odjelu!)
  • Smanjenje stresa (Volim ići na posao!)

Koji su to elementi pohvale koje biste svakako trebali uključiti kada pohvaljujete?

  • Što pohvaljujete?
  • Koga pohvaljujete?
  • Kako ste ostvarili dobre rezultate?
  • Zbog čega nam je to važno?

Razmislite na koji način biste mogli prikupljati sva pozitivna iskustva i dobre rezultate te osigurati da uvijek svima budu dostupni.

Pohvalom pokrećete kreativnost, još kvalitetniji rad i ono ka čemu svaka organizacija teži - još bolju učinkovitost. A zaposlenici će svaki dan s nestrpljenjem očekivati i veseliti se novom uspjehu koji će moći zajedno proslaviti!

Nagradite uspjeh priznanjem. Ima li boljeg početka radnog dana nego da budete pohvaljeni i ponosno nastavljate obavljati svoj posao?

Autor

Branka Šagovac

Voditelj poslova kontaktnog centra u HP Produkciji d.o.o.