Tara Grbčić 19/09/2019

10 stvari koje svaki zaposlenik treba znati o svom poslu

Iskustvo zaposlenika
Iskustvo zaposlenika
3 min. čitanja 1

Zaposlenici neke kompanije dio su njenog brenda, a izvrsnost i stručnost nekog zaposlenika automatski poboljšavaju dojam o kompaniji u kojoj radi, isto kao što i nesposobnost djelatnika odmah preslikavamo na cijelu kompaniju.

Danas su zaposlenici i kompanija dva lica ista priče, a kompanije koje su uspjele prenijeti svoje vrijednosti, viziju i misiju na djelatnike obično su uspješnije i popularnije (među zaposlenicima, ali i među korisnicima).

Kako bi zaposlenici zaista bili angažirani, kako bi mogli razumjeti svoju svrhu i doprinos unutar kompanije te samim time kulturu kompanije pokazivati na van, jako je važno da djelatnicima dajemo sve potrebne informacije za njihov posao i da razumiju njegovu svrhu.

Šuma novosti na intrawebu ili svakodnevno zatrpavanje inboxa informacijama o kompaniji ne znači kvalitetno informiranje, a individualan pristup pokazao se najboljim.

Na voditelju, direktoru ili menadžeru odjela je odgovornost da brine o svojim zaposlenicima, pa tako i o količini informacija koju oni dobivaju i kojim putem. Svaka kompanija ima svoje posebnosti i ne postoji univerzalno pravilo za sve, no ipak se možemo zapitati kojih 10 ključnih stvari je nužno znati kako bismo posao obavljali kvalitetno:

  1. Koje proizvode ili usluge moja kompanija nudi, koju problematiku rješava korisnicima i čime pozitivno utječemo na život korisnika?
  2. Kako mogu viziju kompanije u kojoj radim sumirati u nekoliko riječi?
  3. Koja je misija moje kompanije i koji je plan za implementaciju te misije?
  4. Tko je glavna konkurencija mojoj kompaniji i po čemu smo mi drukčiji od njih?
  5. Kako moj opis posla doprinosi uspjehu cijele kompanije?
  6. Tko je šef mojeg šefa i koje su njihove odgovornosti te opisi posla?
  7. Tko je za mene zadužen u ljudskim potencijalima i kako da se osiguram da ću dobiti sve nužne informacije?
  8. Koje su mogućnosti razvoja i dodatne edukacije za mene u ovoj kompaniji?
  9. Koje su sve tehnologije i alati dostupni kako bi mi olakšali posao?
  10. U kojim bih sve događajima ili inicijativama na poslu trebala sudjelovati?
Sve je manje lojalnih zaposlenika koji ostaju u kompaniji jer vjeruju u nju, a treba nam sve više baš takvih u svijetu robota, špranci i krutih procedura.

Djelatnici koji ne znaju odgovore na ova pitanja vjerojatno se nisu u potpunosti saživjeli s kompanijom i velike su šanse da posao gledaju kao još jedan u nizu. Djelatnici danas mijenjaju poslove svakih nekoliko godina i sve je manje lojalnih zaposlenika koji ostaju u kompaniji jer vjeruju u nju, a treba nam sve više baš takvih u svijetu robota, špranci i krutih procedura.

Ako već sjedite 8 sati na radnom mjestu, potrudite se sebi učiniti posao zanimljivim i privlačnim. Odgovornost nije samo na voditeljima već i na djelatniku koji si prvo treba postaviti pitanje: “Jesam li ovdje kako bih radio ili odrađivao?”. Radni dan od 8 sati vremenski jednako traje kad se trudimo i dajemo sve od sebe ili kad sjedimo. Razlika je u tome što u prvoj varijanti činimo sebe kvalitetnijom osobom, svoj mali svemir smislenim mjestom i posao izazovnim, dok u drugoj tratimo vrijeme i sebi i kompaniji.

 

Autor

Tara Grbčić

Trenerica poslovnih vještina i savjetnica za uspostavu i razvoj kontaktnih centara

Tara je diplomirana novinarka, poslovna trenerica i savjetnica za kontaktne centre s višegodišnjim iskustvom u vođenju i educiranju prodajnih timova. Usmjerena je na razvoj vještina djelatnika u bankarskom sektoru, turizmu i telekom industriji. Obožava dijeliti iskustva i pisati, a najveći fokus stavlja na motivaciju djelatnika, razvoj kontaktnih centara i korisničko iskustvo. Obožava dobar film, seriju, kvalitetno druženje uz kavu s puno prijatelja i naravno - shopping!