Tin Kadoić 25/09/2018

UX hotelske sobe - Nekoliko smjernica za hotelijersku industriju

Korisničko iskustvo
Korisničko iskustvo
5 min. čitanja 3

Jedina dva trenutka koja će gost sa sigurnošću proći tijekom cijelog hotelskog korisničkog iskustva su check-in i check-out. U ovom članku fokusirat ću se na poslovno/konferencijsko hotelsko iskustvo, umjesto na klasične godišnje odmore.

Jedina dva trenutka koja će gost sa sigurnošću proći tijekom cijelog hotelskog korisničkog iskustva su check-in i check-out. Čak niti istraživanje hotela ili rezervacija nisu obvezni dijelovi procesa (npr. tijekom putovanja Provansom u ljeto 2007. nismo napravili niti jednu rezervaciju nego smo svaku večer odabrali drugi hotel na licu mjesta).

U ovom članku fokusirat ću se na poslovno/konferencijsko hotelsko iskustvo, umjesto na klasične godišnje odmore.

Meni tri najvažnije aktivnosti u hotelu:

  1. Tuširanje
  2. Spavanje
  3. Posao (Email)

Uglavnom želim minimizirati vrijeme provedeno u sobi i fokusirati se na istraživanje grada, prolazak doručka i (potencijalan) rad iz simpatičnog kafića „iza ugla“.

Slijedi nekoliko ideja koje bi hotelima mogle biti korisne i koje zahtijevaju minimalna ulaganja u procesu planiranja.

1. Povezanost

Voda, zrak i Internet danas postaju životno neophodni resursi (tzv. newnecessities), zbog čega koncepti ograničenog interneta ili naplaćivanja 20$ za dan korištenja interneta postaju neshvatljivi s obzirom na vrijeme u kojem živimo. Radi se o old-school pristupu ugostiteljstvu – „Hej, ajmo naplatiti sve što možemo!“. U pojedinim hotelskim lancima, samo hoteli s pet zvjezdica imaju besplatan wi-fi, dok ga hoteli s tri zvjezdice naplaćuju.

2. Punjenje baterija

Većina hotelskih kupaonica ima utičnice koje su „samo za aparate za brijanje“. Očito je postojao trenutak u vremenu (prema mojoj procjeni u 50-ima) kada su arhitekti i dizajneri interijera ustanovili da su takve utičnice nužne te su ih unijeli u tadašnje planove.

Isto bi se trebalo dogoditi i danas kada su u pitanju svi digitalni priključci koje koristimo, počevši od fotoaparata i laptopa, sve do – pametnih telefona (ili bi trebalo proizvesti mobitel čija će baterija izdržati cijeli dan). Gotovo svaki put se zateknem u iskopčavanju hotelskog televizora, saginjanju preko klupica, pomicanju minibara ili u zamjeni fiksnog utikača onim iPhoneovim.

 3. Punjenje (svojih) baterija

Prekrivač kreveta. Gdje on treba ići i što s njim trebam napraviti? Obično ga stavim na pod (i onda se prilikom odlaska osjećam loše jer sam ga isprljao!). Ponekad ga smotam i stavim u ormar (ako ormar postoji). Možemo li kao gosti odabrati sobe bez prekrivača za krevet? Koliko vas ga koristi kod kuće? Nedostaje li vam kada ga nema u hotelskoj sobi?

4. Osvježenje

Budući da je već puno toga do sada napisano na temu tuširanja (većinom u Norman’s Design of Everyday Things), neću ponavljati samu problematiku, nego ću se samo nadovezati.

Sretan sam kada je temperatura vode „baš onakva kakva treba biti“ i nisam se spreman odreći tog trenutka savršene sreće. Upravo zbog toga, tijekom faze sapunjanja ne isključujem vodu, nego pokušavam požuriti i potrošiti što je moguće manje vode. To otvara pitanje: gdje odložiti glavu tuša? Obično nema dovoljno prostora iza slavine, zbog čega tuš odložim na pod, držeći ga stopalima i nadajući se da se neće okrenuti i pošpricati i mene i cijelu kupaonicu.

5. Personalizacija

Bilo bi divno hotelskom iskustvu dodati ljudsku, osobnu notu. Ako netko putuje i odsjeda u istom lancu hotela, pretpostavili biste da recepcija zna u kojem djelu hotela taj gost voli odsjesti, što voli jesti, piti itd. Možda biste zamijenili uobičajeni sadržaj mini bara s posebnom vrstom pića, vrstom koju obično pije. Ovo je, na primjer, trik koji ne predstavlja dodatan trošak budući da se pića naplaćuju po potrošnji. Zahtijeva samo malo vremena, a predstavlja sitnicu koja se dugo pamti.

Primjeri poput ovog su brojni. Stava sam da bi kratko 5-minutno online istraživanje pružilo dovoljno informacija za kreiranje sličnih gesti za baš svakog gosta.


Koje su vaše najdraže aktivnosti u hotelskoj sobi i što vas obično frustrira? 

 

Članak originalno objavljen na stranici UX Collective.

Autor

Tin Kadoić

Direktor dizajna u Airbnbu

Kao Hrvat koji živi u San Franciscu, teži svijetu u kojem je moguće pripadati gdje god se zatekneš. Ključan je član europskog ogranka IxDA (Interaction Design Association) i sudjeluje u pokretanju i mentoriranju novih ogranaka i voditelja koji djeluju u lokalnim zajednicama. Prethodno je vodio odjel dizajna iskustva (Experience Design) za SYPartners, Five i Brlog te je predavao na zagrebačkom Studiju dizajna.